Corona maatregelen: updates en wijzigingen

Laatst bijgewerkt: 31/3/2020

Wat een ongelooflijke tijd maken we nu mee met elkaar – een tijd waarin zaken snel veranderen, ons van alles overkomt. Net als een ieder ander ontkomen wij als Casimoda niet aan de omvangrijke gevolgen van het coronavirus. De komende tijd houden we je onder andere via deze pagina op de hoogte van alle updates rondom de impact van het coronavirus, houd dit bericht dus in de gaten.

Alle bestellingen van Casimoda worden vooralsnog op tijd verzonden. Ook in het weekend werken wij gewoon door. Echter blijven wij ook afhankelijk van PostNL en zij kunnen op dit moment niet overal tijdig bezorgen.

In verband met het coronavirus nemen landen maatregelen die invloed kunnen hebben op het logistieke proces. Vooralsnog heeft PostNL ons verzekerd dat leveringen nog steeds kunnen doorgaan, maar dat er rekening gehouden moet worden met vertragingen.

Hoe versturen jullie de zendingen?
Wij versturen de meeste zendingen als brievenbuspost waar geen handtekening voor ontvangst nodig is. De postbode zal de zending in je brievenbus stoppen.

Postbezorging Nederland (bijgewerkt op 31 maart)
Zoals PostNL ook op haar website aangeeft, is het door de corona-uitbraak drukker dan normaal. Doordat mensen thuisblijven en winkelketens de deuren sluiten, stijgt het aantal online bestellingen op dit moment sterk. PostNL heeft moeite om dit allemaal op tijd te bezorgen en daarnaast is het ook nog de vraag of in elke regio voldoende mensen zijn om de post te bezorgen.

Hou er daarom wel rekening mee dat het mogelijk is dat er in deze bijzondere situatie vertraging optreedt in het proces. PostNL doet er uiteraard alles aan om de post zo snel als mogelijk te bezorgen, maar ook wij merken dat lang niet altijd alle zendingen op tijd worden bezorgd. Hou er daarom rekening mee dat het nog zeker 2 - 3 werkdagen kan duren nadat wij de verzendbevestiging hebben verstuurd. Wij vragen daarom ook op je begrip en om rekening mee te houden dat de postbezorging langer kan duren dan dat je normaal gesproken gewend bent.

Postbezorging België (bijgewerkt 29/3/2020)
Ook voor België geldt dat wij de meeste bestellingen als brievenbuspost verzenden. Dit betekent dat er geen handtekening voor ontvangst nodig is en de postbode de zending in je brievenbus stopt.

Er is een vertraagde bezorging als gevolg van het coronavirus naar België. Landen nemen verschillende maatregelen en ook wijzigen die continu. Hier heeft PostNL géén invloed op. Daarom kunnen zij momenteel geen uitspraak doen over de verwachte bezorgtijd. Tevens merken wij dat de bezorgtijd per regio in België kan verschillen. De kans bestaat dus dat jouw bestelling binnen de gestelde verzendtermijn door PostNL wordt bezorgd, maar het kan dus ook langer duren. Wij hopen en vragen om je begrip.


Klantenservice
Onze klantenservice staat ook nu gewoon voor je klaar. Heb je een vraag over een geplaatste bestelling? Dan adviseren wij om het contactformulier in te vullen op deze pagina. Vergeet ook niet om het ordernummer te vermelden zodat we jou zo goed en snel mogelijk kunnen helpen.