Retourneren en ruilen

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst je aankoop herroepen, zonder opgaaf van reden. Dit heet de “zichttermijn”. Deze termijn gaat in op de eerstvolgende dag na bezorging. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Wanneer je van een aankoop af wilt zien, dien je het product/de producten binnen 14 dagen na de dag van ontvangst aan Casimoda terug te sturen. Het heeft onze voorkeur als je hiervoor onderstaand stappenplan volgt, het retourformulier gebruikt en deze samen met de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de bestelling aan ons retourneert. 

Je kan ook op iedere andere wijze binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de bestelling aan Casimoda laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per e-mail). Dit is niet verplicht. Je dient dan de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan Casimoda te retourneren. Stuur de ingevulde retourbon mee zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken. 

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

1. Download hier het retourformulier, print het formulier en vul deze zo volledig mogelijk in.
2. Voeg het retourformulier bij het product/de producten die je wilt retourneren. Zorg dat het product/de producten die je wilt retourneren in de originele productverpakking worden teruggestuurd. Zorg er ook voor dat het artikel beschermd genoeg teruggestuurd wordt, zodat het niet beschadigd raakt tijdens het transport. Je kunt hiervoor hetzelfde bubbeltjesfolie gebruiken als waar wij je bestelling in hebben opgestuurd. 
3. Frankeer de retourzending voldoende. Wij dragen niet het risico in het geval deze zoek raakt.
4. Wij sturen een ontvangstbevestiging, zodra wij je retour hebben ontvangen. De terugbetaling zal doorgaans al binnen 5 werkdagen plaatsvinden. 

Let op: wij kunnen alleen een retour verwerken met retourformulier. Kun je niet printen? Gebruik dan de meegeleverde pakbon en vermeld hier de belangrijkste gegevens op, zoals het ordernummer van je bestelling en de gewenste retouractie.

Voorwaarden voor het retourneren

- Het artikel / de artikelen worden binnen het zichttermijn geretourneerd. 
- Je draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt. Let dus op dat je de zending voldoende frankeert. 
- Je mag het artikel uiteraard testen zoals je dit ook in een winkel doet. Het product moet derhalve wel teruggestuurd worden in de originele (plastic) verpakking.
- Bovenstaand retourformulier is ingevuld bij de bestelling toegevoegd. Indien je niet kan printen, dan kun je de meegeleverde pakbon gebruiken en hier de gegevens op vermelden. Als wij geen pakbon of retourformulier ontvangen, kunnen wij de retour niet naar jouw bestelling herleiden en wordt de retour niet (tijdig) verwerkt.

Uitzondering retourrecht op bepaalde artikelen

Houd er rekening mee dat niet alle artikelen teruggestuurd kunnen worden. Dit zijn: 

- Gepersonaliseerde artikelen. Onder gepersonaliseerde artikelen vallen telefoonhoesje(s) met zelfgekozen woord, initialen, naam of jaartal (bijvoorbeeld de telefoonhoesjes op deze pagina). Ook de best friends hoesjes waarbij de type telefoonmodellen gekozen is door de klant worden uitgesloten van het retourrecht. Wij bedrukken deze hoesjes speciaal op bestelling voor de klant en vallen daarom onder gepersonaliseerde artikelen. Om deze reden komen deze producten niet in aanmerking voor een retour en terugbetaling. 
- Artikelen die gebruikt of beschadigd zijn.
- Artikelen die slechts één keer kunnen worden gebruikt, zoals een screenprotector of headset (mits de verpakking is geopend).
- Artikelen waarvan de productverpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.

Let dus heel goed op bij het terugsturen van product(en) die uitgesloten zijn van bovenstaande herroepingsrechten. Wij gaan hierbij niet over tot terugbetaling, vergoeden of het terugsturen van de producten. 

Ruilen

Wil je een artikel omruilen? Dat kan. Houd je er wel rekening mee dat het nieuwe, gewenste artikel niet duurder is dan het geretourneerde artikel? Is dit wel het geval, dan kun je het beste een nieuwe bestelling plaatsen.

Verkeerd / beschadigd artikel ontvangen

Hebben wij een foutje gemaakt of heb je het artikel beschadigd ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur een mailtje naar info@casimoda.nl onder vermelding van je ordernummer. Voeg bij de mail – indien mogelijk – een foto van het ontvangen artikel, zodat we je het beste (en snelste) kunnen helpen.


Terugbetaling of creditering bij Billink

Zodra jouw retourzending bij ons is aangekomen en goedgekeurd, ontvang je een e-mail waarin de status van jouw retournering staat vermeld. De terugbetaling inclusief (eventuele) bezorgkosten wordt binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt via het betaalmiddel dat door jou is gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. PS. Onze ervaring en #girlpower leert dat de terugbetaling vaak al binnen 5 werkdagen is geregeld.  

Heb je bij het afrekenen gekozen voor Achteraf betalen via Billink? Dan hoef je de factuur van Billink uiteraard niet te betalen. Wij zullen de factuur, na ontvangst en goedkeuring van je retour, bij Billink laten vervallen. Heb je een gedeeltelijke retournering? In dat geval zullen wij alleen een credit toepassen op het geretourneerde artikel. Billink stuurt vervolgens een nieuwe factuur voor het behouden artikel.

Zit je toch nog met een vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt ons 7 dagen per week bereiken op 088 -  1850 137 (08:00 – 22:00 uur) of per mail: info@casimoda.nl