Retourneren en terugbetalen

Retourneren en ruilen
Had het hoesje toch niet de ‘wow’ factor, of heb je misschien een verkeerd artikel besteld of ontvangen? In dat geval is een artikel retour zenden de beste keus. Of het nou om een omruiling of terugbetaling gaat, wij zorgen voor een snelle verwerking.

Je kunt binnen 14 dagen je aankoop herroepen, zonder opgaaf van reden. Dit heet de “zichttermijn”. Deze termijn gaat in op de eerstvolgende dag na bezorging. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Stuur je ons binnen deze 14 dagen een mail dat je het gaat terugsturen, dan heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Bericht je ons niet, dan moet het artikel binnen 14 dagen na ontvangst zijn teruggestuurd. 

Stappenplan retourneren
1. Download hier het retourformulier, print het formulier en vul deze zo volledig mogelijk in*.
2. Voeg het retourformulier bij het product/de producten die je wilt retourneren.
3. Frankeer de retourzending voldoende. Wij dragen niet het risico in het geval deze zoek raakt.
4. Wij sturen een ontvangstbevestiging, zodra wij je retour hebben ontvangen. De terugbetaling zal doorgaans al binnen 5 werkdagen plaatsvinden.

* Kun je niet printen? Gebruik dan de meegeleverde pakbon en vermeld hier de gegevens op.

Let op: wij hanteren bepaalde voorwaarden voor het retourneren
- Het artikel / de artikelen worden binnen het zichttermijn geretourneerd.  
- Je draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt. 
- Je mag het artikel uiteraard testen zoals je dit ook in een winkel doet. Het product moet derhalve wel teruggestuurd worden in de originele plastic verpakking. Als het artikel zonder plastic verpakking wordt teruggestuurd, wordt je retourzending niet geaccepteerd. 
- Bovenstaand retourformulier is ingevuld bij de bestelling toegevoegd. Indien je niet kan printen, dan kun je de meegeleverde pakbon gebruiken en hier de gegevens vermelden. Als wij geen pakbon of retourformulier ontvangen, kunnen wij de retour niet naar een bestelling herleiden en kunnen wij je retour niet verwerken.

Uitzondering retourrecht
Houd er rekening mee dat niet alle artikelen teruggestuurd kunnen worden. Dit zijn: 

- Gepersonaliseerde artikelen. Bijvoorbeeld een hoesje met naamsvermelding of zelf gekozen jaartal. 
- Artikelen die gebruikt of beschadigd zijn.
- Artikelen die slechts één keer kunnen worden gebruikt, zoals een screenprotector of headset (mits de verpakking is geopend).
- Artikelen van merkproducten waarvan de fabrieksverpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.

Let dus heel goed op bij het terugsturen van product(en) die uitgesloten zijn van bovenstaande herroepingsrechten. Wij gaan hierbij niet over tot terugbetaling, vergoeden of het terugsturen van de producten.

Ruilen
Wil je een artikel omruilen? Dat kan. Houd je er wel rekening mee dat het nieuwe, gewenste artikel niet duurder is dan het geretourneerde artikel? Is dit wel het geval, dan kun je het beste een nieuwe bestelling plaatsen.

Verkeerd / beschadigd artikel ontvangen
Hebben wij een foutje gemaakt of heb je het artikel beschadigd ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice door een mailtje te sturen naar info@casimoda.nl onder vermelding van je ordernummer. Voeg bij de mail – indien mogelijk – een foto van het ontvangen artikel, zodat we je het beste (en snelste) kunnen helpen.

Terugbetaling of creditering bij Billink

Zodra jouw retourzending bij ons is aangekomen en goedgekeurd, ontvang je een e-mail waarin de status van jouw retournering staat vermeld. De terugbetaling inclusief (eventuele) bezorgkosten wordt binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt via het betaalmiddel dat door jou is gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. PS. Onze ervaring en #girlpower leert dat de terugbetaling vaak al binnen 5 werkdagen is geregeld.  

Heb je bij het afrekenen gekozen voor Achteraf betalen via Billink? Dan hoef je de factuur van Billink uiteraard niet te betalen. Wij zullen de factuur, na ontvangst en goedkeuring van je retour, bij Billink laten vervallen. Heb je een gedeeltelijke retournering? In dat geval zullen wij alleen een credit toepassen op het geretourneerde artikel. Billink stuurt vervolgens een nieuwe factuur voor het behouden artikel.

Zit je toch nog met een vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt ons 7 dagen per week bereiken op 088 -  1850 137 (08:00 – 22:00 uur) of per mail: info@casimoda.nl